Τα βλέμματα στον υπουργό Υποδομών που θα επισκεφτεί τη Φωκίδα
Ήρθε η στιγμή της αλήθειας για το κορυφαίο αναπτυξιακό πρόταγμα της Φωκίδας; Αυτό θα φανεί τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου στις έξι το απόγευμα δια στόματος του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, όταν σε Εσπερίδα που διοργανώνει το Επιμελητήριο Φωκίδας στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας με θέμα “Κατασκευή δρόμου Μπράλλος – Άμφισσα ως τμήμα του διαγώνιου οδικού Άξονα Θερμοπύλες – Ιτέα – Αντίρριο» ο Κώστας Καραμανλής θα μιλήσει για τις τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με το έργο. Διαβάστε τα όσα αναφέρει η εφημερίδα Εν Δελφοίς και ο Ηλίας Τσίγκας στο ρεπορτάζ του.
Τα κορυφαία θέματα που αναμένει να πληροφορηθεί η τοπική κοινωνία είναι ασφαλώς τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του τμήματος αυτού της “διαγώνιας” οδού, το περιεχόμενο των μελετών και οι βασικές τους λεπτομέρειες, όπως αν προβλέπονται τα τούνελ που θα μειώσουν δραστικά την απόσταση και το χρόνο για την σύνδεση από και προς Λαμία ή αν πρόκειται για βασικές διαπλατύνσεις, αλλά και η τύχη των υπόλοιπων κομματιών του, με πρώτο το πιο ώριμο μελετητικά τμήμα Ιτέα-Γαλαξίδι.
Όπως σας έχει ενημερώσει με αναλυτικά ρεπορτάζ το τελευταίο διάστημα η Εν Δελφοίς, και με βάση τις ανακοινώσεις στις οποίες είχε προβεί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πριν από ένα περίπου μήνα, το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, το οποίο εχει χαρακτηριστεί ως έργο εθνικού επιπέδου και εγκρίθηκε στον προγραμματικό σχεδιασμό του υπουργείου, θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο με εκτιμώμενο κόστος 285 εκ. €.
Στόχος του υπουργείου όπως είχε τονίσει ο Κ. Καραμανλής, είναι να προχωρήσει σε δημοπράτηση σε εξαιρετικά σύντονο χρονικό διάστηµα, και πιο συγκεκριμένα στις αρχές του νέου έτους και για την δηµοπράτηση του υπόψη έργου απαιτείται η σύνταξη Τευχών ∆ηµοπράτησης άμεσα.
Για αυτό το σκοπό έχει και καλέσει τρεις πολύ γνωστές μελετητικές εταιρείες για να διαγωνιστούν για την εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης. Πρόκειται για τις:
- OBERMEYER ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
- «ΜΠΟΥΤΡΗΣ» – Ν. ΜΠΟΥΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΕΤΕ
- A.D.T. ΩΜΕΓΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΑΤΕ
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το έργο πρόκειται να υλοποηθεί με την μέθοδο της μελέτης-κατασκευής κάνοντας χρήση του άρθρου 50 του ν.4412/2016.
Το αντικείµενο του έργου «Οδικό τµήµα «Μπράλος – Άµφισσα» του διαγώνιου άξονα Λαµία- Ιτέα – Αντίρριο» αφορά στην κατασκευή του οδικού τµήµατος από το Μπράλο µέχρι την Αρχή παράκαµψης Γραβιάς (χ.θ.0+000 έως 7+300) και του οδικού τµήµατος µετά το τέλος της Παράκαµψης Γραβιάς (από χ.θ. 13+600) έως την Άµφισσα (χ.θ. 30+700), µήκους περίπου 25χλµ. Συνολικά μιλάμε για περίπου 32 χιλιόμετρα.
Γιατί είναι σημαντικός ο διαγώνιος άξονας
Ο ∆ιαγώνιος Οδικός Άξονας «Λαµία – Ιτέα – Αντίρριο» αποτελεί µείζον έργο υποδοµής και ανάπτυξης, συνιστά τµήµα του διεθνούς οδικού δικτύου «Ε-65», αποτελεί τον συνδετήριο άξονα µεταξύ των Αυτοκινητοδρόµων ΠΑΘΕ και ΙΟΝΙΑΣ Ο∆ΟΥ και εξυπηρετεί πλήθος τοπικών και ευρύτερων µετακινήσεων από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της ∆υτικής και Νότιας χώρας.
Αν αναβαθμιστεί στο σύνολο του, θα μπορεί κάποιος να μετακινείται από την περιοχή της Λαμίας στην Πάτρα χωρίς να περνά από την Αττική και την Κορινθία, σε περίπου 80 λεπτά.
Είναι ένας άξονας για τον οποίο οι τοπικοί φορείς επιμένουν στην υλοποίηση του και είναι ένα διαρκές αίτημα. Ωστόσο η προτεραιότητα κατασκευής άλλων οδικών αξόνων, άφησε πίσω την υλοποίηση του που τώρα δείχνει να ζωντανεύει τμήμα-τμήμα.
Σπανός: Σήμερα τα νέα είναι καλά
Το ζήτημα της διαγωνίου, με έμφαση στο “εισαγωγικό” κομμάτι του, το “Γραβιά-Βάριανη”, έθιξε και ο Φάνης Σπανός από την Αμφίκλεια. Πιο συγκεκριμένα, παίρνοντας έναυσμα από την παρουσία της Εν Δελφοίς στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο της φθιωτικής κωμόπολης κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στον Δήμο Αμφίκλειας-Ελάτειας, αναφέρθηκε στις “επί του πιεστηρίου” εξελίξεις.
“Από την αρχή της θητείας μας σηκώσαμε πολύ ψηλά το ζήτημα της οδικής σύνδεσης. Στο πλαίσιο αυτό στην κορυφή της ιεραρχίας μας στο θέμα αυτό, μαζί με το Λαμία-Καρπενήσι, είναι αυτό που ονομάσαμε “διαγώνιο άξονα της Φωκίδας”, που όμως μόνο Φωκίδας δεν είναι. Είναι και Φθιώτιδας και Αιτωλοακαρνανίας και Αχαίας. Δεν είναι μόνο διαδημοτικό ή διαπεριφερειακό έργο, είναι εθνικού χαρακτήρα. Πρόκειται για μια πλατειά προσπάθεια με τους βουλευτές, τους περιφερειάρχες, τους αντιπερριφερειάρχες και τους φορείς των νομών και των περιοχών αυτών για να ωριμάσει, να πάρει το δρόμο της υλοποίησης και να αποτελέσει ένα μείζον αναπτυξιακό εφαλτήριο”, τόνισε ειδικότερα ο Περιφερειάρχης Στερεάς, για να προσθέσει: “Σήμερα τα νέα είναι καλά. Χρηματοδοτούμε το Γραβιά-Βάριανη από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας. Μπορεί να είναι ένα υποτμήμα του όλου έργου, αλλά έπαιξει το ρόλο του ως έναυσμα για την διεκδίκηση του συνολικότερου έργου. Συμβασιοποιείται σύντομα και μπαίνει εργολάβος να το δουλέψει. Είμαστε πλέον σε φάση που με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών χρηματοδοτείται ένα μεγάλο κομμάτι του έργου από το ΕΣΠΑ του 2021-2027 και επόμενος στόχος είναι το Ιτέα-Γαλαξίδι”.
“Για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής προέχει η υλοποίηση του λεγόμενου “Διαγώνιου της Φωκίδας”. Έργο, που αφορά και τη Φθιώτιδα και όλη την Ελλάδα, για το οποίο δρομολογείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η χρηματοδότηση του τμήματος Βάργιανη – Άμφισσα από το ΕΣΠΑ 2021-2027”, σημείωσε επιπλέον ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας στις δηλώσεις του μετά το πέρας της επίσκεψης.