6 C
Nafpaktos
Monday, November 25, 2024
spot_img
spot_img

Ν. Νικολάου: Η Ναύπακτος ως τουριστικό προϊόν-Να η ευκαιρία

spot_img

Αξιότιμε κύριε Διευθυντά.

Διάβασα σε προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας (διαβάστε εδώ) σας ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο το οποίο συμπεριλάμβανε  και μια μελέτη στα πλαίσια μεταπτυχιακής εργασίας σχετικά με το προφίλ των επισκεπτών που επιλέγουν την περιοχή μας ως προορισμό διακοπών. Πραγματικά το συγκεκριμένο άρθρο ανεδείκνυε ορισμένες πτυχές των δυνατοτήτων που έχει η ευρύτερη περιοχή της Ναυπακτίας ως τουριστικό προϊόν αλλά όχι όλες. Θα επιχειρήσω να αναλύσω σχεδόν διεξοδικά τις τεράστιες ευκαιρίες που υπάρχουν για αυτό τον τόπο δίχως φυσικά να ακυρώνεται οποιαδήποτε καλοπροαίρετη προσπάθεια η οποία έχει προηγηθεί.
Ναύπακτος –Tο σταυροδρόμι του πολιτισμού.
Είναι γεγονός και μάλιστα αδιαμφισβήτητο ότι η περιοχή της Ναυπάκτου αυτή την στιγμή γεωγραφικά έχει μια τεράστια πλεονεκτική θέση την οποία θεωρώ ότι δεν την έχει άλλη πόλη στην Ελλάδα ή τουλάχιστον σε αυτό τον βαθμό. Αυτή την στιγμή λοιπόν και έπειτα από την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων Ολυμπίας  και Ιόνιας οδού η περιοχή της Ναυπάκτου βρίσκεται σε σχεδόν ίση απόσταση από τρεις παγκόσμιους αρχαιολογικούς προορισμούς. Την αρχαία Ολυμπία , τους Δελφούς και ασφαλώς την Ακρόπολη. Από τον κόμβο του Αντιρρίου μπορεί κανείς να βρεθεί σε μιάμιση ώρα στους Δελφούς ομοίως στην Αρχαία Ολυμπία και σε κάτι περισσότερο από δυο ώρες κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Αν μάλιστα ολοκληρωθεί και ο οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος η απόσταση για την Αρχαία Ολυμπία θα είναι ακόμη πιο μικρή. Στα σκαριά βέβαια βρίσκεται και η ολοκλήρωση της σύνδεσης της Ιόνιας οδού με το αεροδρόμιο του Ακτίου το οποίο αυτή την στιγμή έχει αναπτύξει μια  τεράστια δυναμική διαρκώς αυξανόμενη. Αυτό συμπεραίνεται εύκολα αν ρίξει κανείς μια ματιά στα στοιχεία που αφορούν την επιβατική κίνηση. Για το 2019 λοιπόν από το αεροδρόμιο του Ακτίου συμπεριλαμβανομένου και του μήνα Οκτωβρίου διακινήθηκαν συνολικά 608.816 επιβάτες μέσω των διεθνών πτήσεων, ενώ η αύξηση σε σχέση με το 2018 είναι της τάξεως του 7,4%. Αν αφαιρέσει κανείς τους κατ εξοχήν τουριστικούς μήνες (Ιούλιο Αύγουστο Σεπτέμβριο) οι επιβάτες που διακινήθηκαν τους υπόλοιπους μήνες αγγίζουν τις 210.000 Αλήθεια αναρωτιέται κανείς τι προορισμό διακοπών επιλέγουν αυτοί οι επιβάτες κατά τους «νεκρούς» τουριστικά μήνες;
Πως θα ωφεληθεί η Ναύπακτος;
Αν υποθέσουμε ότι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η πληρότητα των ξενοδοχείων της περιοχής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα τότε θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος ούτως ώστε τα ξενοδοχεία να γεμίζουν όλο τον χρόνο. Αλλά όχι μόνο αυτά τα ξενοδοχεία διότι ακόμη και πέρα από τις φιλότιμες προσπάθειες που κάνουν ορισμένοι ξενοδόχοι δεν επαρκούν. Η περιοχή χρειάζεται επειγόντως μια μεγάλη τουριστική μονάδα (ενδεχομένως και δυο) η οποία τους περισσότερους μήνες του έτους θα λειτουργεί ως βάση για την διακίνηση των επιβατών τουλάχιστον στους τρεις παγκόσμιους αρχαιολογικούς προορισμούς που αναφέρονται πιο πάνω και που καλύπτουν πολύ άνετα ένα τετραήμερο ή στην πιο απαισιόδοξη  περίπτωση θα καλύπτουν για ένα τετραήμερο τις ανάγκες κλίνης και σίτισης αυτού του τύπου των τουριστών. Αν όμως για παράδειγμα  μέσα σε ένα πακέτο εβδομαδιαίο πακέτο  διακοπών ως Ναυπακτία δεν έχεις να προσφέρεις σε έναν επισκέπτη δυο ημέρες ευχάριστης περιήγησης στα αξιοθέατα της περιοχής σου(τα οποία δεν είναι και λίγα) τότε είναι ανώφελο να μιλάμε περαιτέρω. Σε ότι αφορά βέβαια τους καλοκαιρινούς μήνες τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο εύκολα όχι μόνο για την Ναύπακτο αλλά και για τις γειτονικές παραλίες στα όρια του Δήμου όπως για παράδειγμα η Κάτω Βασιλική , το Κρυονέρι , η Μακύνεια , το Αντίρριο κτλ. περιοχές οι οποίες σχεδόν έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Επιπλέον η κατασκευή και λειτουργία μιας τέτοιας ξενοδοχειακής μονάδας θα λειτουργήσει ως μοχλός κίνησης μιας πλειάδας επαγγελμάτων που σχετίζονται με τον τουριστικό τομέα και όχι μόνο. 

Ποιος θα προσελκύσει τους επενδυτές; 
Ο τουρισμός γενικότερα είναι ένα ευαίσθητο προϊόν και ιδιαίτερα σε χώρες γύρω από την λεκάνη της Μεσογείου και των Βαλκανίων  (Τουρκία, Αλβανία, Αίγυπτος ) όπου συχνά ξεσπάνε κοινωνικές αναταραχές και σε πολύ ακραίες περιπτώσεις τρομοκρατικές επιθέσεις. Η Ελλάδα γενικότερα αλλά και η περιοχή μας ειδικότερα ανήκει σε μια ασφαλή ζώνη όπου πολύ  σπάνια εκδηλώνονται τέτοια φαινόμενα και ως εκ τούτου αποτελεί μοναδική ευκαιρία για μια μεγάλη επένδυση από κάθε άποψη δηλαδή γεωγραφική θέση , φυσική ομορφιά , ασφάλεια μεταφορών ανθρώπων και εμπορευμάτων σε σύγχρονα οδικά δίκτυα. Το θέμα είναι να υπάρχει κρούση και κάλεσμα σε ενδιαφερόμενους για επενδύσεις τέτοιου τύπου. Αν λάβουμε ως δεδομένο ότι όλες οι προηγούμενες δημοτικές αρχές είχαν τις πλέον καλές προθέσεις να προσελκύσουν επενδυτές,  εξ όσων φαίνεται  αυτές έμειναν μόνο προθέσεις. Όφειλαν όλοι βέβαια να έχουν προβλέψει την δυναμική της περιοχής που διαφαινόταν εδώ και πολλά χρόνια, ακόμη και  πριν την ολοκλήρωση των κύριων οδικών αξόνων αλλά και αυτών που είναι προς ολοκλήρωση και που θα δώσουν ακόμη μεγαλύτερη ώθηση. Έχω την αίσθηση χωρίς να είμαι βέβαιος ότι η Δημοτική αρχή από μόνη της δεν είναι σε θέση να τρέξει ένα τόσο σπουδαίο μεγαλόπνοο σχέδιο. Η πλέον πολύτιμη βοήθεια θα είναι αυτή της περιφέρειας αλλά ακόμη περισσότερο  της κεντρικής εξουσίας μέσω των υπουργείων ανάπτυξης και τουρισμού. Προς αυτή την κατεύθυνση βέβαια ανεξαιρέτως μπορούν να βοηθήσουν όλοι οι εκλεγμένοι βουλευτές του νομού μας. Όταν βρίσκεσαι σε μια περιοχή δίπλα από τις δυο κύριες πύλες της χώρας προς την Ευρώπη δηλαδή τους λιμένες Πάτρας και  Ηγουμενίτσας (πλέον πολύ κοντά με την Ιόνια οδό) αλλά και επίσης κοντά στα αεροδρόμια Ακτίου και Αράξου είναι κρίμα να μην μπορείς να βοηθήσεις και να δεις τον τόπο σου να προοδεύει τουριστικά.
Όταν μιλούν οι αριθμοί
Οι αριθμοί και οι στατιστικές σχεδόν πάντα λένε την αλήθεια. Τις περισσότερες φορές όμως αν δεν υπάρχει όραμα και σχέδιο από τους ανθρώπους οι αριθμοί μένουν απλά αριθμοί. Εμμένω λίγο στο παράδειγμα του Ακτίου παραθέτοντας ορισμένα πάρα πολύ χρήσιμα στοιχεία για την χώρα προέλευσης των επιβατών που διακινήθηκαν τον Οκτώβριο που μας πέρασε ούτως ώστε να σχηματιστεί μια πιο πλήρης εικόνα για τους ανθρώπους που εισέρχονται  στην χώρα μας από μια πύλη πολύ κοντά στην περιοχή μας. Τον Οκτώβριο που μας πέρασε λοιπόν στο αεροδρόμιο του Ακτίου αφίχθησαν 11.356 επιβάτες εκ των οποίων οι 3.633 ήταν Βρετανοί, 3178 Γερμανοί ,2165 Δανοί ,1290 Ολλανδοί ,464 Ισραηλινοί και 626 διαφόρων άλλων εθνικοτήτων. Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη θα νιώσει κανείς αν σκεφθεί ότι τόσα χρόνια  από το διπλανό λιμάνι της Πάτρας περνάνε εκατομμύρια επιβάτες χωρίς καν να επισκέπτονται την περιοχή μας διότι δεν ήμασταν ικανοί να τους προσελκύσουμε. Και αν υποθέσουμε ότι τόσα χρόνια δεν υπήρχαν τα μέσα, τότε η απάντηση για το σήμερα  βρίσκεται στον τίτλο της ρετρό εκπομπής της δημόσιας τηλεόρασης που παρουσίαζε η αειθαλής Ροζίτα Σώκου. Να η ευκαιρία λοιπόν.
Νίκος Νικολάου 

spot_img
Newspaper WordPress Theme
spot_img
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme