9.4 C
Nafpaktos
Wednesday, January 15, 2025
spot_img
spot_img

Ανέφικτος ο στόχος να ανοίξει άμεσα η γέφυρα του Μόρνου

spot_img

Οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της Δάφνης αγωνιούν για τις συνέπειες από το κλείσιμο της γέφυρας του Μόρνου. Στη συνέλευση της προηγούμενης εβδομάδας, παρουσία του δήμου Ναυπακτίας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, αλλά χωρίς να δώσουν το παρών εκπρόσωποι της Δωρίδας και της Στερεάς παρότι είχαν προσκληθεί, άνοιξε μία νέα χαραμάδα μέσω της πρότασης που κατατέθηκε να ασκηθούν πιέσεις η γέφυρα να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία για τα μικρά οχήματα με την ολοκλήρωση της μελέτης που είναι σε εξέλιξη και έως την έναρξη των εργασιών αποκατάστασης, ή έστω για τους καλοκαιρινούς μήνες. Είναι όμως αυτό εφικτό; Σύμφωνα με πηγές της «ε», το ενδεχόμενο φαντάζει σχεδόν απίθανο, καθώς προς τούτο συγκλείνουν τα δεδομένα από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η γέφυρα. 

Υπό το κλίμα των τελευταίων εξελίξεων, πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η συνέλευση επαγγελματιών και κατοίκων της Δάφνης, παρουσίας εκπροσώπων των δημοτικών παρατάξεων, αλλά και φορέων της περιοχής, επιζητώντας διέξοδο στο πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί, αλλά και μία χαραμάδα αισιοδοξίας, εν μέσω των αρνητικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί.

«Συνθήκες πολέμου»

Ο πρόεδρος της Δάφνης, Νίκος Σιτίστας, ο οποίος πρώτος πήρε το λόγο, μιλώντας για την ερημιά που βιώνει η κοινότητα, από την ώρα που έκλεισε ο γέφυρα, έκανε λόγο για εικόνες πολέμου, οι οποίες απειλούν την περιοχή και την οικονομία της. Η Μαρία Γράψα, ιδιοκτήτρια φαρμακείου στη Δάφνη, και πρόεδρος της επιτροπής που έχει συσταθεί από τους επαγγελματίες, περιέγραψε το μέγεθος του προβλήματος, τονίζοντας πως εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση τότε θα μιλάμε για οικονομική καταστροφή με μαθηματική ακρίβεια. Κατέθεσε το ερώτημα, για το πώς η γέφυρα έκλεισε μέσα σε ένα βράδυ, ενώ κατέθεσε και το αίτημα, αφενός να γίνει παρουσίαση των πορισμάτων της μελέτης που είναι σε εξέλιξη και αφετέρου να δοθεί μία άμεση λύση-πέρασμα, την οποία οι αρμόδιοι θα επιλέξουν. Μάλιστα, έθεσε όλους προ των ευθυνών τους, την Περιφέρεια ως αρμόδια για το θέμα, αλλά και το δήμο, εντός των ορίων του οποίου εξελίσσονται τα πολύ σημαντικά αυτά γεγονότα, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την περιοχή.

Έκτακτη ανάγκη για γρήγορο έργο

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Ανδρέας Κωνσταντόπουλος, υποψήφιος δήμαρχος Ναυπακτίας, δίνοντας στοιχεία που αφορούν το τεχνικό κομμάτι του θέματος, αλλά και του ιστορικού που κουβαλά από την έναρξη κατασκευής του το 1936 έως και σήμερα. Σε συνέχεια των όσων είχε αναφέρει και στο δημοτικό συμβούλιο, είπε ότι τα προβλήματα της γέφυρας είναι τέτοια που δεν επιτρέπουν να ανοίξει πριν την εκτέλεση των εργασιών που θα υποδείξει η μελέτη, προσθέτοντας ότι ένας στόχος που θα πρέπει να τεθεί είναι τα κηρυχτεί η περιοχή ως έκτακτης ανάγκης, για να γίνει ανάθεση του έργου και να μην καθυστερήσουν οι διαδικασίες. Είπε ακόμα ότι μετά την ολοκλήρωσή του η κυκλοφορία θα γίνεται για οχήματα έως 2,5 τόνους, εστιάζοντας για μία ακόμα φορά στις ευθύνες που υπάρχουν εδώ και χρόνια, με το να επιτρέπεται η διέλευση.

Ενίσχυση των επαγγελματιών

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Θέμης Δαβανέλλος, ζήτησε από τους παριστάμενους να επικεντρωθούν από τη μία στο πρόβλημα της γέφυρας, δίνοντας λύση, και από την άλλη σε εκείνο των επαγγελματιών που πλέον βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της καταστροφής, ζητώντας άμεσα τη λήψη μέτρων που μπορούν να τους ενισχύσουν. Κάτοικος της περιοχής, που έλαβε το λόγο στο σημείο εκείνο, εστίασε στη νομιμότητα της απόφασης για κλείσιμο της γέφυρας, κάνοντας εκτενή αναφορά στο πως λαμβάνεται μία τέτοια απόφαση βάσει των όσων προβλέπει ο νόμος.

Η χαραμάδα αισιοδοξίας

Στο σημείο εκείνο προσήλθε στη συνέλευση ο αντιπεριφερειαρχης Θανάσης Μαυρομμάτης, ο οποίος έμελε να δώσει στη συζήτηση μία νέα τροπή, αφήνοντας χαραμάδα αισιοδοξίας στους παριστάμενους ότι το κλείσιμο της γέφυρας μπορεί και να μην είναι οριστικό στην παρούσα φάση. Μίλησε για τη διαδικασία που οδήγησε στο κλείσιμό της, από την πλευρά της Στερεάς Ελλάδας, δηλώνοντας αιφνιδιασμένος από την εξέλιξη όταν συνέβη, προσθέτοντας πως η από εδώ πλευρά ήταν υποχρεωμένη να ακολουθήσει. Γυρίζοντας το χρόνο πίσω, αναφέρθηκε στις συζητήσεις που είχαν γίνει το 2017, μεταξύ των τότε ηγεσιών των δύο Περιφερειών, όπου αποφασίστηκε η Στερεάς Ελλάδας να εκπονήσει τη μελέτη και η Δυτικής να αναλάβει την εκτέλεση του έργου, απόφαση όμως η οποία δεν υλοποιήθηκε τότε.

Στο σημείο εκείνη έκανε αναφορά και στην τηλεδιάσκεψη μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, η οποία έλαβε χώρα το πρωί της ίδιας ημέρας, στην οποία μάλιστα όπως λένε πληροφορίες οι τόνοι ανέβηκαν όταν η… από εδώ πλευρά άρχισε να θέτει ερωτήματα για το πως η γέφυρα έκλεισε ξαφνικά ένα πρωί, όταν μάλιστα πριν λίγες ημέρες αποδόθηκε στην κυκλοφορία ο κόμβος των Μαλαμάτων, δηλαδή η λύση διέλευσης για τις δύο περιοχές. Ο αντιπεριφερειάρχης τότε ήταν που έριξε και στο τραπέζι την πρόταση για την οποία παλεύουν πλέον μαζί με το δήμο, δηλαδή το να ανοίξει και πάλι η γέφυρα με την ολοκλήρωση της μελέτης, έως ότου βρεθούν τα χρήματα για να ξεκινήσει το έργο της αποκατάστασης. Αναφερόμενοι φυσικά στην κυκλοφορία μικρών οχημάτων, στο εν λόγω ενδεχόμενο, όπως είπε και ο δήμαρχος Βασίλης Γκίζας που ακολούθησε στο βήμα, στόχος είναι να εξαντληθεί κάθε ενδεχόμενο, προκειμένου η γέφυρα να ανοίξει και πάλι έως την έναρξη των εργασιών, αφού φυσικά το επιτρέπουν τα ευρήματα της μελέτης. Ο δήμαρχος, επίσης, εστίασε και στο ότι το θέμα δεν είναι πολιτικό, ως προς αυτό το σκέλος, αλλά καθαρά υπηρεσιακό.

Ο λόγος στους ειδικούς για πέρασμα

Την ανάγκη καθημερινής παρακολούθησης των εξελίξεων, έθεσε ο Τάκης Λουκόπουλος, υποψήφιος δήμαρχος Ναυπακτίας, ενώ ο Γιώργος Ασημακόπουλος τόνισε ότι ναι μεν πρόκειται για θέμα αρμοδιότητας των δύο Περιφερειών, όμως αυτό δε σημαίνει πως ο δήμος δεν έχει λόγο στα γεγονότα που εκτυλίσσονται. Στάθηκε στο ότι έως σήμερα το πρόβλημα δεν είναι επακριβώς προσδιορισμένο, ενώ υποστήριξε πως όσο δεν υπάρχει διέλευση το πρόβλημα υπάρχει στην πλευρά του δήμου Ναυπακτίας και όχι στη Δωρίδα και στη Φωκίδα. Τέλος, στάθηκε στην ανάγκη δημιουργίας περάσματος, το οποίο όπως είπε αρμόδιος δεν είναι ο ίδιος να επιδείξει ποιο θα είναι αυτό, αλλά οι ειδικοί-αρμόδιοι.

Εφικτός ο στόχος;

Η συζήτηση που ακολούθησε ανακύκλωσε τα παραπάνω, κάνοντας τους παριστάμενους να εστιάσουν στο νέο στόχο που ετέθη, δια στόματος αντιπεριφερειάρχη και δημάρχου, δηλαδή το να εξαντληθεί κάθε ενδεχόμενο η γέφυρα να ανοίξει και πάλι για μικρά οχήματα με την ολοκλήρωση της μελέτης, αν όχι έως την έναρξη των εργασιών αποκατάστασης, τουλάχιστον για κάποιους μήνες ώστε να μη χαθεί η κίνηση του καλοκαιριού. Η πρόταση φάνηκε ότι ικανοποιεί στην παρούσα φάση την περιοχή, δίνοντάς της ένα στόχο ανοιχτό και σύμφωνα με αυτά που και οι ίδιοι οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες επιθυμούν, όμως η πραγματικότητα και οι πιθανότητες, μάλλον, δεν είναι με το μέρους τους. Και εξηγούμε…

Καταρχάς, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «ε», η μελέτη θα έχει τυπικά παραδοθεί στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας έως και τα τέλη του μήνα, δίνοντας ξεκάθαρα τη σημερινή εικόνα της γέφυρας, αλλά και το ποιες εργασίες θα πρέπει να γίνουν για την αποκατάσταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Στο πλέον καυτό ερώτημα, δηλαδή το εάν θα επιτραπεί και πάλι η διέλευση των οχημάτων πριν την εκτέλεση αυτών, η απάντηση που προκύπτει από το ρεπορτάζ μας είναι πως αυτό είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί, βάσει των δεδομένων που υπάρχουν. Και επειδή το θέμα δεν είναι πολιτικό, ασχέτως εάν έχουν μπει στη διαδικασία που είναι σε εξέλιξη και… πολιτικοί, πάσης φύσεως (δήμων, περιφερειών κλπ), φαντάζει πολύ δύσκολο, τόσο ο μελετητής, όσο και η αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες που θα λάβουν το πόρισμα αυτού να υπογράψουν η γέφυρα να δοθεί και πάλι στην κυκλοφορία πριν την πραγματοποίηση του έργου. Αυτό αναφέρουν οι δικές μας πηγές, διατηρώντας όμως ως οφείλουμε και τις αναγκαίες επιφυλάξεις έως την οριστική κατάληξη της υπόθεσης, η οποία δεν πρόκειται να αργήσει πολύ.

Η πρόχειρη λύση

Ταυτόχρονα, και επειδή τα γεγονότα θα τρέξουν τις επόμενες εβδομάδες, και σε συνδυασμό πάντα με τα όσα αναφέρουμε ως πιο πιθανή εξέλιξη, αυτό που φαντάζει πιο πιθανό να συμβεί ως άμεση λύση-πέρασμα, είναι μία πρόχειρη διέλευση μέσα από το ποτάμι του Μόρνου για όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν, λύση η οποία όμως στην πράξη δε θα λύση το πρόβλημα στην ουσία του, αφού φαντάζει δύσκολο να επιλέγεται από περαστικούς, εκείνους δηλαδή που η Δάφνη έχει χάσει εδώ και εβδομάδες.

Κλείνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ενώ η «ε» είχε πάει στο τυπογραφείο (απόγευμα Τετάρτης) στο δημαρχείο της Ναυπάκτου ήταν προγραμματισμένη συνάντηση μεταξύ δήμου, Περιφέρειας, της επιτροπής που έχει συσταθεί από την περιοχή της Δάφνης και των εκλεγμένων βουλευτών. Κύριο αντικείμενο της συνάντησης, πέραν της συζήτησης των εξελίξεων, η παρέμβασή τους προκειμένου να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για την εξεύρεση χρηματοδότησης για το έργο. Χωρίς βέβαια κανείς σήμερα να γνωρίζει το ποσό, το ζήτημα είναι να είναι σε εγρήγορση το πολιτικό προσωπικό του νομού, ώστε να κινηθεί άμεσα όταν προκύψουν τα ακριβή δεδομένα.

spot_img
spot_img
Newspaper WordPress Theme
spot_img
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme