Σήμερα την Αιτωλοακαρνανία την διασχίζει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, η Ιόνια Οδός που την ενώνει με την Πελοπόννησο και την Αττική, αλλά και με την Ήπειρο και τη Μακεδονία. Αρκεί όμως ένας αυτοκινητόδρομος να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της τοπικής μας οικονομίας; Η απάντηση είναι ότι θα μπορούσε αρκεί να εκσυγχρονίσουμε το υπάρχον τοπικό οδικό δίκτυο, το οδόστρωμα του οποίου σε πολλές των περιπτώσεων φτάνει και στην ηλικία των 50 ετών. Και βέβαια να ολοκληρωθούν και να σχεδιαστούν νέα οδικά έργα όπως είναι:
• Ο διαγώνιος άξονας Ναύπακτου – Λαμίας.
• Ο οδικός άξονας Ναύπακτος, Θέρμο, Αγρίνιο και η σύνδεσή του με το Καρπενήσι.
• Η σύνδεση του Δυτικού με τον Ανατολικό άξονα της χώρας, δηλαδή ο αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει το λιμάνι στο Πλατυγιάλι Αστακού με την Ιόνια Οδό, το Αγρίνιο, το Καρπενήσι και στη συνέχεια με τη Λαμία και τον αυτοκινητόδρομο Ε-65.
• Η ολοκλήρωση του άξονα Αμβρακία – Άκτιο.
• Ο Παραϊόνιος άξονας που θα συνδέει το Μεσολόγγι με τον Αστακό, τον Μύτικα, το Άκτιο και την Πρέβεζα.
• Ο οδικός άξονας Αμφιλοχία, Ορεινός Βάλτος, Λίμνη Κρεμαστών και η σύνδεση του με το Καρπενήσι και την Καρδίτσα.
Όλα τα παραπάνω έργα μπορούν να βάλουν το νομό μας στον επενδυτικό χάρτη και να διεκδικήσουμε μερίδιο από τον τουρισμό, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και παράδοση ενός σύγχρονου αεροδρομίου στο Άκτιο και στο οποίο πραγματοποιούνται χιλιάδες αφίξεις κάθε χρόνο. Από τις αφίξεις αυτές πρέπει ο τόπος μας πρέπει να διεκδικήσει το ποσοστό που αξίζει και δικαιούται στον τουρισμό, τη σύγχρονη βιομηχανία της Ελλάδας.
Η κατασκευή και ολοκλήρωση ενός σύγχρονου οδικού δικτύου θα δώσει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στην πρωτογενή παραγωγή, είτε αφορά την γεωργία, είτε την κτηνοτροφία και κατά συνέπεια στον διατροφικό τομέα, για την ανάπτυξη μικρών και μεσαίων μεταποιητικών μονάδων ή μεγαλύτερων βιομηχανικών.
Με λίγα λόγια η Αιτωλοακαρνανία τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να μετατραπεί σε ένα εργοτάξιο κατασκευής νέων οδικών έργων. Τα νέα οδικά έργα θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, καθώς από έρευνες έχει υπολογιστεί ότι μία θέση εργασίας στα οδικά έργα δημιουργεί δέκα θέσεις εργασίας με την ολοκλήρωσή του. Επιπλέον ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του οδικού δικτύου είναι απαραίτητη προυπόθεση για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας. Και βέβαια είναι απαραίτητη προϋπόθεση οι άνθρωποι του τόπου μας να ελπίζουν σε ένα καλύτερο αύριο.
*Ο Βασίλης Φεύγας είναι Υποψήφιος Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας & Σύμβουλος του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας «εμπρός»