17.8 C
Nafpaktos
Thursday, November 21, 2024
spot_img
spot_img

Δ. Ζέλιος: «Η αρχιτεκτονική είναι παντού»

spot_img

Όταν στα 18 σου καλείσαι να σχεδιάσεις έναν επαγγελματικό χώρο, και στα 23 σου έχεις επίσης στο βιογραφικό σου το πλάνο κατασκευής μίας ξενοδοχειακής μονάδας, τότε σίγουρα έχεις δύο πολύ καλές ευκαιρίες για να δείξεις, καταρχάς, αν «το έχεις». Όταν το αποτέλεσμα, κατά κοινή ομολογία, είναι εξαιρετικό, τότε η αρχή, που είναι και το ήμισυ του παντός, έχει γίνει. Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό. Πρέπει να είσαι εκεί καθημερινά, το μυαλό σου να είναι ανοιχτό σε κάθε ερέθισμα, και να μπορείς να δεις το αύριο… νωρίτερα από τους άλλους. Ο Δημήτρης Ζέλιος, με όσα έχει κάνει έως σήμερα, μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως συγκεντρώσει τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, έχοντας απλώσει τις δράσεις του σε μία σειρά από τομείς, όπου ο κάθε ένας ξεχωριστά «ανθεί». Σήμερα μιλά στην «Ε» για τη διαδρομή του, για το πώς κάθε φορά άνοιγε έναν καινούριο δρόμο, αλλά και για τα μελλοντικά του σχέδια. 

Κύριε Ζέλιο, είστε ένας αρχιτέκτονας ο οποίος έχετε φροντίσει στο πέρασμα του χρόνου να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο χώρο, με μια σειρά όμως δραστηριοτήτων. Καταρχάς πώς προέκυψαν οι σπουδές στο αντικείμενό σας; 
Όλα ξεκινούν από τους γονείς μου. Με ρίζες από Ελλάδα και Καναδά και πατέρα δραστήριο τόσο με την κατασκευή όσο και με το επιχειρείν, ήταν φυσικό επακόλουθο να ασχοληθώ με κάτι δημιουργικό όπως η αρχιτεκτονική. Περνούσα αμέτρητες ώρες με τον πατέρα μου στη δουλειά και ουσιαστικά το εργοστάσιο έγινε ο δικός μου παιδότοπος. Όλοι οι γονείς κάνουν όνειρα για τα παιδιά τους και οι δικοί μου είδαν από νωρίς σε εμένα ένα μικρό αρχιτέκτονα.

Οι σπουδές σας στο εξωτερικό, και συγκεκριμένα στην Αγγλία, και η συναναστροφή εκεί με ανθρώπους πολλών πολιτισμών επηρέασε τον τρόπου που σκεφτόσαστε, με αποτέλεσμα αυτό να βγαίνει και στη δουλειά σας αργότερα; 
Η Αγγλία ήταν από τους πιο σημαντικούς σταθμούς της πορείας μου σαν αρχιτέκτονας καθώς εκεί μπήκαν οι βάσεις της μετέπειτα εξέλιξής μου. Επέλεξα τη συγκεκριμένη χώρα λόγω της μητρικής μου γλώσσας, των καλών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και κυρίως γιατί το εκπαιδευτικό σύστημα στα Αγγλικά πανεπιστήμια είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με αυτό των Ελληνικών. Μπορείς να επιλέξεις τι θέλεις να σπουδάσεις και σε ποιο πανεπιστήμιο χωρίς να χρειάζεται να δώσεις εξετάσεις εισαγωγής σε μαθήματα που πολλές φορές δεν είναι απαραίτητα για την συνέχεια των σπουδών στο συγκεκριμένο κλάδο, αλλά η φοίτηση είναι πολύ απαιτητική με διαρκείς αξιολογήσεις. Με καθηγητές και συμφοιτητές από όλο τον κόσμο οι επιρροές ήταν πάρα πολλές και αυτό συνέβαλε από νωρίς να υιοθετήσω ένα διεθνές στυλ στο design.

Τι είναι η αρχιτεκτονική για εσάς; Ποιο ορισμό θα της δίνατε; 
Η Αρχιτεκτονική είναι παντού. Είναι η μίξη της τέχνης με την τεχνολογία που το προϊόν της μπορεί να είναι από μια κατοικία μέχρι ένα πιάτο. Σαν Αρχιτέκτονας το πρώτο μου μέλημα είναι να καταλάβω τις πραγματικές ανάγκες του πελάτη μου αντλώντας πληροφορίες για τον χαρακτήρα του, τις συνήθειες του, τα γούστα του, ώστε το τελικό έργο να αντικατοπτρίζει τις δικές του επιθυμίες συνδυασμένες με το στυλ που προτείνω και πιστεύω ότι ταιριάζει κάθε φορά.

Το πρώτο σας project σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε όταν είσαστε ακόμα στην ηλικία των 18 ετών… Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό. Λίγοι έχουν στην ηλικία αυτή τη δυνατότητα να σηκώσουν το βάρος μίας τέτοιας πρόκλησης. 
Ποιος τρελός θα ανέθετε σε ένα δεκαοχτάχρονο να σχεδιάσει έναν επαγγελματικό χώρο; Φυσικά ένας γονιός! Ο πατέρας μου από όταν ήμουν μικρός έλεγε πως έχω ταλέντο στην αρχιτεκτονική και γι’ αυτό είχα την ευκαιρία να προσθέσω στο πορτφόλιο μου ένα έργο σαν αυτό στα 18 μου χρόνια. Τότε δεν καταλάβαινα τη σημασία αλλά στην πορεία συνειδητοποίησα τι είχα κάνει.

Από εκεί και πέρα όλα παίρνουν το δρόμο τους; Στα 23 σας ένα βήμα ακόμα πιο μπροστά, καθώς η δουλειά σας αφορά τον σχεδιασμό μίας ολόκληρης ξενοδοχειακής μονάδας… 
Πράγματι χρόνο με το χρόνο αγαπούσα όλο και πιο πολύ την αρχιτεκτονική. Αν και ήμουν από τους μέτριους μαθητές στο σχολείο, στο πανεπιστήμιο ήμουν από τους πρώτους. Θυμάμαι όταν παρουσίαζα τις εργασίες μου έρχονταν καθηγητές και φοιτητές από άλλα έτη για να παρακολουθήσουν. Όταν ήμουν στο τελευταίο έτος ο πατέρας μου σκέφτηκε να φτιάξει ένα ξενοδοχείο. Θυμάμαι ότι μου τηλεφώνησε και μου είπε να ξεκινήσω τα σχέδια. Είχα μόλις μπει στα 23. Μας πήρε 2 χρόνια μελέτη και αδειοδότηση. Τότε είχα γίνει μέλος στο ΤΕΕ και ήταν και επίσημα το πρώτο μου έργο. Από τα 25 έως τα 27 μου ασχολήθηκα εξ ολοκλήρου με την κατασκευή.

Λίγο αργότερα ακολουθεί η έκδοση ενός περιοδικού. Είναι η ανάγκη να εκφράσετε περισσότερο αυτά που έχετε μέσα σας, ως ιδέες στον επαγγελματικό σας χώρο, το κίνητρο που σας οδήγησε σε αυτή την απόφαση;  
Στα 26 μου ξεκίνησα το αρχιτεκτονικό γραφείο και στα 28 είχα 2 γραφεία με 5 άτομα στο πλευρό μου. Έχοντας εμπειρία στο σχεδιασμό, στην κατασκευή, στη βιομηχανία, στο ξενοδοχειακό είδα ότι έλειπε η σωστή ενημέρωση στη Δυτική Ελλάδα στο θέμα του τουρισμού και αποφάσισα να εκδώσω το περιοδικό art&travel και την free press εφημερίδα West Point. Αντίστοιχα προχώρησα στην έκδοση του περιοδικού «design και σπίτ»ι που περιείχε 100 σχέδια κατοικιών με σκοπό την ενημέρωση του κόσμου σχετικά με την ανάγκη  σωστής σχεδιασμένης αρχιτεκτονικά κατοικίας. Παράλληλα εξέδιδα και το περιοδικό «design και τζάκι» θέλοντας να δώσω μια μοντέρνα πινελιά στο τζάκι (λόγω της θερμοζέλ).

Φτάνουμε στη στιγμή που αναλαμβάνετε τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στο εργοστάσιο κατασκευής τζακιών, όπου είναι φανερό πως δεν σας ενδιαφέρει το έτοιμο… το εύκολο. Νέες ιδέες, νέες προτάσεις…
Κρίση! Κρίση! κρίση! 2008-2018. Όταν ο πατέρας εμπιστεύεται στο γιο του να σχεδιάσει στα 18 του ένα project,  έτσι τον εμπιστεύεται να αναλάβει την επιχείρηση όταν έρθει ώρα. Αυτή η στιγμή ήταν το 2011 όταν άφησε εξ’ ολοκλήρου την επιχείρηση στα χέρια μου. Μια επιχείρηση με τσιμεντοειδή προϊόντα που σχετίζονται με την οικοδομή, όπου από το 2009 ξεκίνησε να αφανίζεται από το χάρτη της Ελλάδας. Αναγκάζομαι να αφήσω το γραφείο και τα περιοδικά και ασχολούμαι αποκλειστικά με το τζάκι μετατρέποντας την παραγωγή από τσιμεντοειδή προϊόντα σε ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο κατασκευής ενεργειακών τζακιών με μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας όπως Laser CnC, Robot. Αυτή τη στιγμή η ΘΕΡΜΟΖΕΛ επέζησε από τον κυκλώνα και έχει καταφέρει να είναι μέσα στις τρεις πρώτες εταιρίες παραγωγής τζακιών/ψησταριών στην Ελλάδα με εξαγωγές παγκοσμίως σε 16 χώρες.

Παρακολουθώντας κάποιος τη διαδρομή σας, ακόμα κι αν δεν ήξερε ποιο ήταν το επόμενο βήμα σας θα μπορούσε να το υποθέσει. Σας βρίσκουμε πλέον στο σχεδιασμό και την κατασκευή προϊόντων που κοσμούν σπίτια και ανοιχτούς χώρους. Περιγράψτε μας το συγκεκριμένο αντικείμενο τι περιλαμβάνει… 
Με τον χρόνο κατάφερα να αποκτήσει η ΘΕΡΜΟΖΕΛ υπερσύγχρονο εξοπλισμό και βλέποντας τις δυνατότητες του σκέφτηκα ότι εδώ μπορώ να ξεδιπλώσω όλο μου το αρχιτεκτονικό δαιμόνιο χρησιμοποιώντας την παραγωγή του εργοστασίου. Έτσι το 2016 ξεκινάω 2 καινούργια brand. Την Dize, με μικρά διακοσμητικά αντικείμενα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα εξ’ ολοκλήρου από εμάς και το Dimitris Zelios Products, με custom made προϊόντα επίπλου και ειδικών κατασκευών που αντέχουν στο χρόνο και έχουν μοναδικό design.

Ότι σας παρέχει η τεχνολογία, είναι πλέον ένα εργαλείο για εσάς; Και μιλώ  και για τον τομέα της κατασκευής αλλά και της προώθησης των προϊόντων; 
Ζούμε στην εποχή των social και των ρομπότ, πρέπει να εξελίσσεσαι και να προσαρμόζεσαι για να επιβιώσεις επαγγελματικά και τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά. Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας και σχεδιαστικά προγράμματα που μας δίνουν τη δυνατότητα να φέρουμε εις πέρας οποιοδήποτε απαιτητικό έργο. Στην προώθηση τα social είναι οι πρωταγωνιστές και προσπαθούμε να κάνουμε τον κόσμο μια γειτονιά, μια παρέα κρατώντας ενήμερη την μεγάλη αυτή κοινότητα για όλα τα τελευταία μας έργα και προϊόντα.

Ότι δεν εξελίσσετε είναι καταδικασμένο να πεθάνει κάποια στιγμή; 
Ότι το αφήνεις σε αφήνει. Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα της επιτυχίας μας είναι η έρευνα και η εξέλιξη. Αυτή τη στιγμή γυρνώντας τον κόσμο από έκθεση σε έκθεση μαζεύουμε στοιχεία ώστε να μπορούμε να σχεδιάσουμε αυτό που θα φέρει η μόδα αύριο.

Η ανταπόκριση του κόσμου, ιδιωτών και επαγγελματιών, ποια είναι; 
Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα έκανε ένα καλό στον κλάδο της κατασκευής και του design. Ο κόσμος προσέχει πως επενδύει τα χρήματα του και έχει καταλάβει πως ένα ποιοτικό και καλοσχεδιασμένο προϊόν που στοιχίζει λίγο περισσότερο από τα εισαγόμενα προϊόντα μαζικής παραγωγής είναι τελικά φθηνότερο σε βάθος χρόνου.  Οι επαγγελματίες μας εμπιστεύονται καθώς τα προϊόντα και οι δημιουργίες μας κατασκευάζονται εξ’ ολοκλήρου στην Ελλάδα στο εργοστάσιο μας, χωρίς να εξαρτόμαστε από εισαγωγείς, και είμαστε πάντα συνεπείς στους χρόνους παράδοσης κρατώντας ψηλά την ποιότητα.

Με τους ρυθμούς που αναπτύσσετε τις δράσεις σας, υποθέτουμε πως έχετε κι άλλα σχέδια στα σκαριά. Μπορείτε να μας μιλήσετε σήμερα γι’ αυτά, έστω και με τίτλους; 
Όταν είσαι στο επιχειρίν πάντα προσπαθείς να πας ένα βήμα παρακάτω, έτσι και εμείς προσπαθούμε να αναπτυσσόμαστε. Έχοντας μια εμπειρία 30 χρόνων στην βιομηχανία σκεφτήκαμε να στραφούμε στην γη, έτσι τα τελευταία χρόνια δουλεύουμε πάνω σε ένα καινούργιο project που ονομάζεται Βοτανικός Κήπος ο οποίος θα είναι επισκέψιμος και θα ανοίξει τον Μάρτιο του 2019. Επίσης από το 2019 θα μπορεί κόσμος να επισκέπτεται το ξενοδοχείο Ελαιώνας Ζέλιου όπου εκεί θα μπορεί να δει και να αγοράσει προιόντα της DIZE και DimitrisZelios.

Πηγή Φωτό: Ανδρέας Καλαβρουζιώτης

Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “εμπρός” στις 15/9/2018

spot_img
Newspaper WordPress Theme
spot_img
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme