Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου ο προκριματικός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Περιφερειακή ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, ο οποίος έλαβε χώρα στα «Εκπαιδευτήρια Πάνου» στην πόλη της Ναυπάκτου. Στο Διαγωνισμό συμμετείχαν δέκα ομάδες από όλο το νομό, αποδεικνύοντας με τις παρεμβάσεις που είχαν ετοιμάσει πως ο συγκεκριμένος τομέας, αν και τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα, έχει μέλλον.
«Η Αιτωλοακαρνανία σήμερα έδωσε ένα δυναμικό παρών στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO. Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου στο επίκεντρο, υπερήφανοι συνδιοργανωτές!», ανέφερε ο σε ανάρτησή του στο facebook ο πρόεδρος των Εκπαιδευτηρίων Γιώργος Κοτρώνης, και πώς να μην είναι ότι στο χώρο του σχολείο βρίσκονται πέντε Λύκεια, τρία Γυμνάσια, ένα Δημοτικό σχολείο και το Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων, όλοι τους ως μικροί επιστήμονες.
Σ. Σωτηρόπουλος: «Μεγάλος ο ενθουσιασμός όλων»
Σε συζήτηση που είχαμε με τον Σωτήρη Σωτηρόπουλο, υπεύθυνο καθηγητή ρομποτικής, και τον άνθρωπο που τρέχει στα Εκπαιδευτήρια το συγκεκριμένο project, μας είπε, εκτός των άλλων, ότι το νηπιαγωγείο του σχολείου του είναι από τα πρώτα Πανελλαδικά που συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής παρουσιάζοντας με μεγάλη ευχέρεια στην επιτροπή και στο κοινό το κάστρο της Ναυπάκτου, με βοηθό ένα επιτραπέζιο ρομπότ! «Ποιες οι εντυπώσεις των συμμετεχόντων στη διαδικασία, μιας και φανταζόμαστε ότι για τους περισσότερους ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία;», τον ρωτήσαμε και μας είπε: «Πράγματι για πολλούς ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία, υπήρχε ενθουσιασμός αλλά και αγωνία από τους μαθητές για το τελικό αποτέλεσμα των ρομποτικών κατασκευών τους. Κοινός στόχος μαθητών, προπονητών και κριτών ήταν οι ομάδες μέσα από αυτή τη διαδικασία να γίνουν καλύτερες εν όψει του τελικού Διαγωνισμού που θα γίνει στην Αθήνα, με συμμετοχή μαθητών από όλη την Ελλάδα».
Όπως υποθέτουμε όλοι η ρομποτική για να μπει στο σχολείο χρειάζεται αρκετή δουλειά, όμως, γιατί πρέπει να μπει; Διαβάστε τι μας απάντησε επ’ αυτού ο κ. Σωτηρόπουλος: «Η Εκπαιδευτική Ρομποτική σαφέστατα κι έχει θέση στα σχολεία, κι αυτό αποδεικνύεται και από την μεγάλη συμμετοχή που έχει ο Διαγωνισμός αυτός σε όλη τη χώρα. Η ενασχόληση με την Εκπαιδευτική Ρομποτική απαιτεί προσωπικό χρόνο από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής, αρχικά για να εξοικειωθεί με τις συγκεκριμένες τεχνολογίες και το περιβάλλον που χρησιμοποιείται για τον προγραμματισμό τους και βέβαια, όταν μιλάμε για συμμετοχή σε διαγωνισμό, χρειάζονται πολλές ώρες εργασίας μαζί με τους μαθητές κι ατελείωτες δοκιμές προκειμένου το ρομπότ να φέρει εις πέρας την αποστολή του. Η ικανοποίηση των μαθητών και τα οφέλη που αποκομίζουν μέσα από αυτή τη διαδικασία είναι αυτό που μας ωθεί στο να βρούμε αυτό το χρόνο».
Η διάθεση δείχνει το δρόμο
Τα Εκπαιδευτήρια έκαναν τη συγκεκριμένη επιλογή από το τρέχον σχολικό έτος, και τώρα μπορούν να κάνουν και μία μικρή πρώτη αποτίμηση της επιλογής τους. «Αναλάβαμε τη διοργάνωση του Διαγωνισμού αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει να αναδειχθεί η δυναμική όλης της Αιτωλοακαρνανίας στο συγκεκριμένο τομέα και με αίσθημα ευθύνης για τον κεντρικό ρόλο που κατέχει το σχολείο μας σε θέματα τεχνολογικής εκπαίδευσης (STEM) σε όλη την περιφέρεια», μας είπε ο κ. Σωτηρόπουλος, συνεχίζοντας: «Είμαστε πραγματικά υπερήφανοι για το αποτέλεσμα. Τα Εκπαιδευτήρια Πάνου είναι ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία κι αυτό αποδεικνύεται καθημερινά μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις ανοιχτές για το κοινό». Όσο για το μέλλον και το τι μπορούμε να περιμένουμε; «Κάποιοι χαρακτηρίζουν την Εκπαιδευτική Ρομποτική ως «μόδα που θα περάσει». Αν όμως παρατηρήσουμε τις εξελίξεις της τεχνολογίας και ειδικότερα την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, ίσως να αντιληφθούμε προς τα πού δείχνει το μέλλον!», μας απάντησε με νόημα.
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Εμπρός”