Μία εικόνα…
© Edward Steichen: Portrait of Eva Galliene, 1923 |
…ένα κείμενο
Γράφει ο Βασίλης Βούκλιζας
Η Φωτογραφία κατά τον μεγάλο φωτογράφο Garry Winogrand είναι «η ψευδαίσθηση
μίας ακριβούς περιγραφής χρόνου και τόπου». Πράγματι, η επιδίωξη μόνο μίας ακριβούς
καταγραφής και η εμμονή σε αυτήν, όσο άρτια τεχνικά και αν είναι ξεγελώντας τους αδαείς,
καμία σημασία και σχέση δεν έχει με αυτό που αποκαλείται Τέχνη. Ή μάλλον έχει, όσο η αξία
που δίνουμε καμιά φορά στο περιτύλιγμα μη μπορώντας να εκτιμήσουμε το περιεχόμενο
δώρο.
Η φωτογραφία πρέπει να μπορεί να υπαινίσσεται, αφήνοντας ηθελημένα «κενά», καλώντας
τον θεατή της σαν συν-δημιουργό να τα συμπληρώνει. Ένα απλό παράδειγμα αποτελεί η φωτο-
γραφία του Edward Steichen που δημοσιεύουμε. Το πορτραίτο μίας γυναίκας που είναι παρούσα
μέσω της σιλουέτας-σκιάς της και το βάζο με τα λουλούδια, δημιουργούν μία σύνθεση που
αφήνοντας πίσω το περιτύλιγμα της πραγματικότητας, ανοίγει σιγά-σιγά το δώρο της Τέχνης.
Από την έντυπη έκδοση της εφημερίδας “εμπρός”