15.5 C
Nafpaktos
Wednesday, January 8, 2025
spot_img
spot_img

Ο δρόμος και ο παράδρομος προς την τουριστική ανάπτυξη

spot_img

Λέει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα η έρευνα που δημοσιεύσαμε προ δύο εβδομάδων (διαβάστε εδώ), την οποία διεξήγαγαν στην πόλη της Ναυπάκτου το 2018, τέσσερις μεταπτυχιακές φοιτήτριες του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συλλέγοντας στοιχεία από επισκέπτες της περιοχής κατέληξαν σε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το τουριστικό προϊόν της, για τα οποία στο σημερινό τεύχος της «ε» μία εξ αυτών, η Βάσια Ζαβέρδα, μας κάνει το δικό της σχολιασμό (διαβάστε εδώ).
Θα σταθώ σε δύο εξ αυτών και καταρχάς στο ότι, όπως χαρακτηριστικά μας λέει, «(…)επιχειρηματίες, σωματεία και δημοτικές αρχές παρότι επιζητούν αγωνιωδώς την βελτίωση του τουριστικού προϊόντος δεν προβαίνουν σε χάραξη κοινής πορείας και σε διαμόρφωση στρατηγικών κατευθύνσεων αλλά έχει ο καθένας μια διαφορετική εικόνα για το ποια χαρακτηριστικά της Ναυπάκτου θα έπρεπε να προωθούνται(…)».
Πόσες φορές έχουμε μιλήσει άλλωστε για τη χάραξη μίας κοινής στρατηγικής, η οποία θα συνδέσει αρμονικά μεταξύ τους όλα τα κομμάτια του παζλ, δείχνοντας όμως προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις; Με αφορμή το συγκεκριμένο σχόλιο, και την ανάδειξη για μία ακόμα φορά της ανάγκης να φτιάξει επιτέλους ο δήμος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ένα κοινό πλάνο, δεν μπορώ στη συνέχεια παρά να σταθώ και σε κάτι ακόμα που μας λέει η Β. Ζαβέρδα, και το οποίο απαντά στην ανάγκη η περιοχή, αφού κάνει το παραπάνω, να μετρά ακολούθως κατά τακτά χρονικά διαστήματα τα αποτελέσματα των ενεργειών της. Αναφέρει συγκεκριμένα επ’ αυτού:
«Μπορώ να πω πως αν κάτι μου έμεινε από τα δύο χρόνια φοίτησής μου στο πρόγραμμα MBA είναι πως αν δεν μετρήσεις κάτι δεν μπορείς να το διαχειριστείς. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι σημαντικό να γίνονται έρευνες που να μετρούν να αποτελέσματα των δράσεων και συνεχείς προσπάθειες συλλογής feedback σχετικά με τις γνώμες των επισκεπτών, πολιτών, τοπικών φορέων, επιχειρηματιών αναφορικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες που παρέχονται και τις δράσεις που πραγματοποιούνται στην πόλη. Άλλωστε θα ήταν αναχρονιστικό να γυρίσουμε την πλάτη σε συλλογή δεδομένων σε μια εποχή που κατακλύζεται από αυτά. Μέσω μιας συνεχούς συλλογής δεδομένων, παρέχεται η δυνατότητα συνεχούς αυτοβελτίωσης(…)».
Ο τουρισμός και η ανάπτυξή του, όπως επίσης έχουμε κατά καιρούς αναφέρει, είναι πλέον επιστήμη. Καλή η εμπειρία και χρήσιμη, καλές οι προτάσεις που ο καθένας μας μπορεί να καταθέσει, αλλά εάν θέλουμε να τρέξουμε στις ταχύτητες της εποχής στον τομέα αυτό, ή τουλάχιστον να αυξήσουμε τη σημερινή μας, θα πρέπει να έχουμε και την υποστήριξη εκείνων των ανθρώπων που έχουν πραγματική και σπουδαγμένη (όπως θα έλεγε και η γιαγιά μου) γνώση επί του θέματος.
Διαφορετικά θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε στο δρόμο που είμαστε, κάτι δηλαδή σαν τους παράδρομους που είναι δίπλα στις εθνικές οδούς των μεγάλων ταχυτήτων.
 
Από τα παραπολιτικά σχόλια της εφημερίδας «εμπρός»

spot_img
spot_img
Newspaper WordPress Theme
spot_img
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme