Το αμέσως προσεχές διάστημα, και πιο συγκεκριμένα τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να ανοίξουν τα πρώτα μέτωπα του έργου “Μπράλος-Άμφισσα”, που αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο.
Την είδηση αυτή έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στη διάρκεια ενημέρωσης προς τα Μέσα της Φθιώτιδας, την οποία πραγματοποίησε την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου.
“Το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή οδικών τμημάτων, δύο σηράγγων, εφτά γεφυρών, έξι ισόπεδων κόμβων, ανισόπεδων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, μετά από συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών, το έργο εντάχθηκε στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ», με δικαιούχο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η συμβατική ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται για τις 15 Αυγούστου 2027”, ανέφερε ειδικότερα για το συγκεκριμένο έργο ο Χ. Σταϊκούρας, για να προσθέσει σχετικά:
“Σήμερα, έχει γίνει η εγκατάσταση των εργοταξιακών γραφείων στο έργο, πραγματοποιούνται εργασίες για την εγκατάσταση των εργοταξιακών εγκαταστάσεων, έχουν κατασκευαστεί οι οδοί πρόσβασης για τα ακρόβαθα των γεφυρών, και εκτελούνται εργασίες καθαρισμού σε δασικές εκτάσεις που παραδόθηκαν από τα Δασαρχεία με πρωτόκολλα εγκατάστασης. Τα πρώτα μέτωπα του έργου αναμένεται να ανοίξουν μέσα στις επόμενες ημέρες”.
Ο Βουλευτής Φθιώτιδας κατά τη συνέντευξη Τύπου αναφέρθηκε και σε άλλα οδικά έργα ευρύτερου περιφερειακού ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65), καθώς και ο Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι.
Για τον Ε-65 ο Υπουργός ανέφερε πιο συγκεκριμένα:
“Ο αυτοκινητόδρομος Λαμία – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Οδικών Αξόνων και αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας. Ως γνωστό, το πρώτο νότιο τμήμα του έργου, και συγκεκριμένα τα πρώτα 14 χλμ, έχουν ήδη αποδοθεί.
Το υπόλοιπο τμήμα μέχρι Ξυνιάδα, και από Τρίκαλα μέχρι Καλαμπάκα, παρά τις δυσκολίες που ανέκυψαν από τις πρόσφατες πλημμύρες, εκτιμάται ότι θα παραδοθεί σε κυκλοφορία μέχρι τον Απρίλιο του 2024”.
Παράλληλα, για το “Λαμία-Καρπενήσι” ο Χ. Σταϊκούρας σημείωσε σχετικά:
“Δρομολογήθηκαν δύο υπο-έργα:
Το 1ο υπο-έργο αφορά το τμήμα Σταυρός – Καστρί.
Αποφασίστηκε, τώρα, η άμεση σύνταξη των κάτωθι, απαιτούμενων μελετών:
Τοπογραφικές εργασίες, κτηματογραφική αποτύπωση και κτηματολόγιο. Προμελέτη οδοποιίας. Οριστική γεωλογική μελέτη. Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες. Υδραυλική προμελέτη οδού και οριοθετήσεις – διευθετήσεις ρεμάτων.
Προμελέτη στατικών. Προμελέτη Η/Μ κόμβων. Τεύχη Δημοπράτησης.
Με την έγκριση των μελετών και την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, το έργο θα είναι ώριμο να δημοπρατηθεί.
Στόχος, η δημοπράτησή του έως το τέλος του 2024.
Το 2ο υπο-έργο αφορά το τμήμα από την παράκαμψη της Μακρακώμης μέχρι το ανατολικό μέτωπο της Σήραγγας Τυμφρηστού.
Το Υπουργείο, μετά την ακύρωση από την ΕΑΔΗΣΥ της προηγούμενης διακήρυξης, συνέταξε, το τελευταίο δίμηνο, τα τροποποιημένα τεύχη δημοπράτησης.
Η επαναδημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 25 Οκτωβρίου.
Πηγή: fokidanews.gr