Διάλογος με την κοινωνία, Συνεργασία με όλους
Η πόλη της Ναυπάκτου παρουσιάζει χρόνια σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα. Τα μεγάλα προβλήματα του Δήμου μας δεν μπορούν να αντιμετωπισθούν σε μια δημοτική περίοδο. Η ανάγκη για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό έχει ωριμάσει. Η παράταξή μας θα πρωτοστατήσει, ώστε μετά από εκτενή διάλογο να καταλήξουμε σε ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα το οποίο θα υλοποιείται τμηματικά ανεξάρτητα από την εκάστοτε δημοτική αρχή.
Με αυτό ως δεδομένο και με συνέπεια και όραμα για τη “Ναυπακτία του αύριο” η παράταξή μας καταθέτει τις προτάσεις της για τα μεγάλα θέματα της πόλης και του δήμου μας.
Καταθέσαμε τις προτάσεις μας για την Καστρόπολη της Ναυπάκτου και συνεχίζουμε το διάλογο δίνοντας τις προτάσεις μας για το ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ.
Κυκλοφοριακή οργάνωση και Ποιότητα Ζωής
Η κυκλοφοριακή οργάνωση αποτελεί βασική παράμετρος για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής. Στο πλαίσιο αυτό ως δημοτική αρχή την περίοδο 2011-2014:
• Εκπονήσαμε ολοκληρωμένες μελέτες Κυκλοφοριακών εφαρμογών στα 3 κεντρικά τμήματα της πόλης (ανατολικό, δυτικό, κέντρο)
• Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε την Ανάπλαση στο ανατολικό τμήμα του κέντρου της πόλης με βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών και των παραμέτρων προσβασιμότητας.
• Αξιοποιήσαμε χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο και προχωρήσαμε στην εγκατάσταση αυτοματοποιημένου συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε τέσσερα σημεία της πόλης.
• Συγκροτήσαμε διαπαραταξιακή επιτροπή για την ελεγχόμενη στάθμευση. Ακυρώσαμε τη σύμβαση με την ιδιωτική εταιρεία εξοικονομώντας προς όφελος του δήμου σημαντικότατους πόρους και σε συνεργασία με τη δημοτική αστυνομία λειτουργήσαμε το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
• Υπογράψαμε σύμβαση με το ΚΤΕΛ Αιτ/νίας για την ενδοδημοτική συγκοινωνία επιδοτώντας τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας με στόχο να διευκολύνουμε τις μετακινήσεις των φοιτητών του ΤΕΙ και να δώσουμε κίνητρο στους δημότες να κάνουν χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
• Συμβάλαμε στη μεταφορά του ΚΤΕΛ στο Σκα με στόχο την αναδιοργάνωση των υπεραστικών και αστικών συγκοινωνιών.
• Από τη θέση της αντιπολίτευσης ήμασταν η μοναδική παράταξη που ταχθήκαμε υπέρ της διατήρησης της Δημοτικής Αστυνομίας.
Συνεχίζουμε το Όραμά μας
Οι προτάσεις μας για την κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης
Νέο κυκλοφοριακό μοντέλο μέσω ΓΠΣ
Με το Νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) Δ.Ε. Ναυπάκτου θα χαράξουμε τις κατευθύνσεις για την υλοποίηση του οράματος για την Ναύπακτο και την Καστρόπολή της πάνω σε ένα νέο κυκλοφοριακό μοντέλο, που θα αφορά το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Ο σχεδιασμός αυτός θα συνδυαστεί με τις προτεινόμενες χωροθετήσεις χρήσεων και θα μπορέσει να αποδώσει δυναμικές βιώσιμης και αειφόρου λειτουργίας και κατά συνέπεια ανάπτυξη.
Αυτό το νέο κυκλοφοριακό μοντέλο της πόλης θα υλοποιείται σταδιακά από την εκάστοτε δημοτική αρχή με πολεοδομικές εφαρμογές, την χάραξη και διαμόρφωση κυκλοφοριακών αξόνων και την βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και επισκεπτών με εφαρμογή πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας.
Πολεοδομικές Εφαρμογές
Προτείνουμε:
• Στοχευμένη διάνοιξη και διαμόρφωση προβλεπόμενων οδών από το ρυμοτομικό σχέδιο, ώστε να μπορούν να γίνουν επιπλέον μονοδρομήσεις, πεζοδρομήσεις και να αποδοθούν και θέσεις στάθμευσης..
• Διαμόρφωση οργανωμένων δημοτικών χώρων στάθμευσης εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα, πλησίον του σταθμού των ΚΤΕΛ στο Σκα, πλησίον του Κοιμητηρίου του Αγ. Στεφάνου, στην περιοχή του Γηπέδου και την Βαρειά.
• Απευθείας αγορά ή ρυμοτομική απαλλοτρίωση χώρων για τη διαμόρφωση δημοτικών χώρων στάθμευσης.
Κυκλοφοριακοί άξονες
Προτείνουμε:
• Τη διαμόρφωση αστικού κυκλοφοριακού άξονα που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της πόλης από την Παλαιοπαναγιά έως το Ξηροπήγαδο με το κεντρικό τμήμα του κυρίως υπογειοποιημένο (με τούνελ) και με πλέγμα σε αυτό κάθετων συνδέσεων για την ταχεία και ασφαλή μεταφορά των κατοίκων και περαστικών. Ο άξονας αυτός θα συνδέεται μέσω κάθετων συλλεκτηρίων οδών, με την Περιφερειακή της πόλης, την σημερινή Παλιά Ε.Ο και με νέους περιμετρικούς άξονες.
• Τη διαμόρφωση κόμβου στα βόρεια του κάστρου και σύνδεση της περιφερειακής με τον αρχαιολογικό χώρο και την οδό Θέρμου. Με τον τρόπο αυτό εξυπηρετείται η πρόσβαση στην Ακρόπολη του Κάστρου με σκοπό και την ανάδειξη της Πυλίδας (Κερκόπορτα).
• Στο πλαίσιο του Νέου ΓΠΣ προτείνουμε να προταθεί χάραξη της Διαγώνιας οδού ως κλειστός αυτοκινητόδρομος η οποία δεν θα ταυτίζεται με την σημερινή Περιφερειακή οδό της πόλης. Η σημερινή Περιφερειακή πρέπει να παραμείνει άνευ διοδίων αποτρέποντας τη διέλευση μεγάλων φόρτων μέσα και από την Καστρόπολη.
• Την υποστήριξη ενεργειών για την υλοποίηση του πρώτου κλάδου της Διαγώνιας Οδού από τον κόμβο της Γέφυρας στην Δ.Ε. Αντιρρίου ως και την Δ.Ε. Ναυπάκτου.
Βιώσιμη κινητικότητα και καθημερινότητα
Προτείνουμε:
• Την εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) ως εργαλείο ανάπτυξης με κύριες κατευθύνσεις:
-τον καθορισμό και ιεράρχηση δράσεων για τη βελτίωση της βιώσιμης κινητικότητας εντός της πόλης.
-την ιεράρχηση του οδικού δικτύου, τον καθορισμό των κύριων αξόνων, μονοδρομήσεις, ζώνες ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρομήσεις, τον καθορισμό ζωνών στάθμευσης μονίμων κατοίκων, ζωνών ελεγχόμενης στάθμευσης και τουριστικών λεωφορείων .
-την τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού (φωτιστικά, κολονάκια κ.α.) και φυτεύσεις και για την παρεμπόδιση παράνομης στάσης/στάθμευσης
-την αξιοποίηση των δεδομένων από τις υφιστάμενες μελέτες που έχουν υλοποιηθεί
-Την οριοθέτηση του «Ιστορικού Δακτυλίου» με εργαλείο την «Smart Lepanto Card» και στόχο την ανάδειξη των «Γιορτών Καστρόπολης» ως βασικά τμήματα εφαρμογής του ΣΒΑΚ.
• Διαμόρφωση «Ιστορικού Δακτυλίου» (Τουριστικός/Εμπορικός Δακτύλιος) που περιλαμβάνει την περίκλειστη εντός των Τειχών πόλη (Καστρόπολη) και τον χαρακτηρισμένο ιστορικό τόπο από την οδό Μεναίχμου δυτικά ως την οδό Αρβανίτη ανατολικά, τη χερσαία ζώνη λιμένα και τις όμορες σε αυτά περιοχές. Στόχος είναι εντός του δακτυλίου να αναπτυχθούν δράσεις περιορισμού της ταχύτητας και του αριθμού των οχημάτων και προώθηση ενεργειών βελτίωσης της βιώσιμης κινητικότητας.
• Αξιοποίηση προγραμμάτων για τη δημιουργία ηλεκτρονικής κάρτας (Smart Lepanto Card) που θα εξασφαλίζει χρόνο στάθμευσης σε ζώνες μονίμων κατοίκων, σε ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης καθώς και στους διαμορφωμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης. Προτείνουμε Κάρτα για τους μόνιμους κατοίκους στον «Ιστορικό Δακτύλιο» κάρτα για τους δημότες Ναυπακτίας και κάρτα για τους επισκέπτες. Στα πλαίσια θέσπισης της Smart Lepanto Card προτείνουμε την καθιέρωση ειδικών κινήτρων.
• Ολοκληρωμένη εφαρμογή συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με χρήση app (ηλεκτρονικής εφαρμογής) και σύνδεση με την «Smart Lepanto Card» εντός του «Ιστορικού Δακτυλίου» και του λοιπού εμπορικού τμήματος.
• Σχεδιασμός για ήπια και πεζοδρομημένη λειτουργία εντός του «Ιστορικού Δακτυλίου» κατά τη διάρκεια εορταστικών και στοχευμένων εκδηλώσεων στο πλαίσιο του προγράμματος «Γιορτές Καστρόπολης».
• Εκπόνηση μελετών κυκλοφοριακών εφαρμογών για την περιοχή των ανατολικών και δυτικών επεκτάσεων και κόμβων στο Σκα και την Βαρειά αντίστοιχα.
• Μελέτη ποδηλατοδρόμων πρόσβασης των ανατολικών και δυτικών περιοχών προς το Κέντρο με στόχο τη διαμόρφωση ποδηλατοδρόμου Ναυπακτίας από την ΔΕ Αντιρρίου ως την ΔΕ Ναυπάκτου.
• Συνεργασία με τους φορείς, κατά την διάρκεια των «Γιορτών Καστρόπολης» εντός του «Ιστορικού Δακτυλίου», για την προώθηση ήπιων μέσων μεταφοράς (ποδήλατα, τροχήλατα, eco mini bus κ.α.)
• Ενέργειες επανασύστασης Δημοτικής Αστυνομίας
Όλα τα παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη στενή συνεργασία με φορείς, όπως :
-την Ομοσπονδία Επαγγελματιών, τον Εμπορικό Σύλλογο & Σύλλογο Καφεστιατόρων/ξενοδόχων κλπ για τον καθορισμό κανονισμού λειτουργίας του «Ιστορικού Δακτυλίου» και του υπόλοιπου εμπορικού κέντρου με αυστηρή τήρηση ωραρίου φορτοεκφορτώσεων, καθορισμό ζωνών στάθμευσης εμπόρων και επαγγελματιών, βελτίωση της λειτουργίας των TAXI, εκπόνηση από κοινού δράσεων ενημέρωσης και πληροφόρησης, εκδηλώσεις για την τόνωση της αγοράς μέσω της προσαρμογής στην οργανωμένη ήπια κυκλοφορία.
-το ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας & Φωκίδος για τον καλύτερο προγραμματισμό των δρομολογίων και των στάσεων και την πιθανή χρήση eco mini bus
-την Τροχαία & το Λιμενικό για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και την εφαρμογή των μέτρων.
-την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος για την συντήρηση και ανάπλαση της Περιφερειακής Ναυπάκτου, των παλιών τμημάτων της Εθνικής οδού εντός Δ.Ε. Ναυπάκτου, Αντιρρίου & Χάλκειας και των επαρχιακών δικτύων στο σύνολο των Δημοτικών Ενοτήτων
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ