8.8 C
Nafpaktos
Sunday, November 24, 2024
spot_img
spot_img

Χαρ. Χατζηγεωργίου: H προεκλογική περίοδος στα social media και η αλήθεια της κάλπης

spot_img

Γράφει ο Χάρης Χατζηγεωργίου*

Δημοτικές εκλογές ήταν και πάνε! Και τι δεν ακούσαμε, διαβάσαμε, γελάσαμε, προβληματιστήκαμε, όπως συνηθίζεται σε κάθε προεκλογική περίοδο, ειδικά όμως στις δημοτικές/τοπικές εκλογές και δη στα χρόνια των social media. Από όλα είχε ο μπαχτσές και κανείς δεν μπορεί να πει ότι βαρέθηκε σε αυτές τις εκλογές (υποψήφιος και μη). Για άλλους, οι εκατέρωθεν…”μάχες”, ειδικά στα social media ήταν πηγή συζητήσεων στα ‘πηγαδάκια’ της πόλης και για άλλους (εμού του ιδίου συμπεριλαμβανομένου) αφορμή για κατανάλωση ποπ-κορν (λαϊκιστί…καρκατσέλες!)

Αρκετοί όμως, μέσα σε όλο αυτό τον προεκλογικό θόρυβο, ήταν και αυτοί που διέκριναν το έντονο κλίμα τοξικότητας ανάμεσα σε υποψήφιους ή/και υποστηρικτές των παρατάξεων. Η προεκλογική περίοδος στα κοινωνικά μέσα και ο εκλογικός αγώνας αποτελούσαν δύο διαφορετικούς κόσμους, που ενώνονταν με τον κοινό παρονομαστή της πολιτικής αντιπαράθεσης. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, τα social media και τα μέσα ενημέρωσης γέμιζαν με πολιτικά μηνύματα, αναλύσεις και συζητήσεις. Ωστόσο, η τοξικότητα που επικρατούσε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αποτελούσε πρόκληση για την καλή πολιτική συζήτηση και τον ανοιχτό διάλογο.

Στα social media, το φαινόμενο του “whataboutism” ήταν διαδεδομένο, όπου οι πολιτικοί “αντίπαλοι” προσπαθούσαν να αποκρύψουν τα δικά τους προβλήματα με το να επικεντρώνονται στα ελαττώματα των αντιπάλων τους. Αυτή η στρατηγική συχνά οδηγούσε σε συγκρούσεις και αμοιβαία συκοφαντία, αντί να επικεντρώνονται στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δήμος. Και τι έφερνε ξανά αυτό? Τοξικότητα, λίγη ακόμα!

Οι παρατάξεις – όχι όλες είναι η αλήθεια – στα φόρτε τους, μαζί με τα μέσα ενημέρωσης που τις υποστήριζαν, έτοιμες για την επόμενη μέρα, έστελναν μηνύματα νίκης, ξεκάθαρων αποτελεσμάτων κλπ. Κατά τα λεγόμενά τους η Ναυπακτία… “μιλούσε” κάθε δεύτερη-τρίτη μέρα ανάλογα την παράταξη και το μέσο ενημέρωσης. Ο κόσμος είχε αρχίσει να κουράζεται πλέον από όλο αυτό ενώ αρκετοί υποψήφιοι μπήκαν στη…σφαίρα των γραφικών με τα λεγόμενα και τα καμώματά τους μέχρι και τις τελευταίες προεκλογικές μέρες.

Και μετά ήρθε η Κυριακή των εκλογών. Και η Ναυπακτία μίλησε τελικά (δυστυχώς σχεδόν η μισή καθώς η αποχή άγγιξε το 50%, ένα γενικότερο φαινόμενο-πρόβλημα της εποχής που θα πρέπει να συζητηθεί και να προβληματίσει περισσότερο όλους μας). Οι πολίτες κουρασμένοι και σχεδόν αδιάφοροι πια για αυτήν την τοξικότητα και τη συκοφαντία, αντιλαμβάνονται ότι αυτές οι πρακτικές δεν συμβάλλουν στην επίλυση των πραγματικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η περιοχή. Ίσως σε άλλες εποχές, σε άλλες εκλογές, αυτά τα παιχνίδια εντυπώσεων να μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον, να έφερναν ακόμα και το θεμιτό αποτέλεσμα για όσους τα υποκινούσαν. Αλλά όχι πια. Ο κόσμος, οι δημότες, οι συμπολίτες μας, εσύ και εγώ, έχουμε ένα σωρό άλλα προβλήματα και άγχη σε καθημερινή βάση. ‘Ενα σωρό υποχρεώσεις, εκκρεμότητες και δυσκολίες να φέρουμε εις πέρας καθημερινά. Δεν υπάρχει όρεξη, χρόνος και λογική για τα…τερτίπια των εκάστοτε υποψηφίων (ο καθείς με τους δικούς του σκοπούς). Στις πρόσφατες εθνικές εκλογές αυτό φάνηκε έντονα και ακολούθησε και στις δημοτικές. Δεν υπάρχει χρόνος και διάθεση για νέες δοκιμές, νέα πειράματα και γενικά οτιδήποτε “νέο”, που απλά είναι κεκαλυμμένο παλιό με νέα λεζάντα/logo/χρώμα. Οι Ναυπάκτιοι λοιπόν δίνουν σαφή εντολή στη νυν δημοτική αρχή να συνεχίσει το έργο της, αλλά και να το βελτιώσει περαιτέρω. Προσδοκούν να δουν μια νέα δυναμική στη Ναύπακτο, με προγράμματα και πολιτικές που θα ενισχύουν την ανάπτυξη, τον τουρισμό και τις θέσεις εργασίας. Επιδιώκουν μια φιλική προς όλους προσέγγιση, που θα προωθεί την κοινωνική συνοχή και τη συνεργασία ανάμεσα σε κατοίκους και επισκέπτες. Λιγότερη…μίρλα, περισσότερη δουλειά, όχι λόγια, έργα!

Είναι καιρός να αφήσουμε πίσω την τοξικότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης και να επικεντρωθούμε στην επίλυση πραγματικών προβλημάτων. Οι δημότες της Ναυπακτίας εξέφρασαν ξεκάθαρα την επιθυμία τους για σταθερότητα, συνέχεια, συνέπεια. Μια ανάγκη να πάει αυτός ο τόπος μπροστά και ψηλά. Η νυν δημοτική αρχή έχει την ευκαιρία να ανταποκριθεί σε αυτές τις προσδοκίες, να σηκώσει τα μανίκια ξανά και να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον για τη Ναυπακτία και τους κατοίκους της.

 

* Ο Χάρης Χατζηγεωργίου μεγάλωσε και ζει στην Ναύπακτο. Είναι επιχειρησιακός σύμβουλος επικοινωνίας στην εταιρεία: European Aeronautics Science Network (EASN), ιδιοκτήτης της εταιρείας Marketing και Επικοινωνίας: Digital Revolver και Υποψήφιος Διδάκτορας Πληροφορικής, του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών.

spot_img
Newspaper WordPress Theme
spot_img
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme
Newspaper WordPress Theme

Περισσότερα

Newspaper WordPress Theme