Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μίλτου Ζαμπάρα, προς την Υπουργό Εσωτερικών με θέμα: «Εργασιακός εγκλωβισμός ο εργασιακός «εθελοντισμός» των σχολικών τροχονόμων».
Ο θεσμός του σχολικού τροχονόμου λειτουργεί από το 1997 και σκοπός της λειτουργίας του είναι η ομαλή και ασφαλής πρόσβαση των μαθητών προς και από το σχολείο. Το καθεστώς εργασίας των σχολικών τροχονόμων είναι μια ιδιάζουσα μορφή «εθελοντικής» και ανασφάλιστης εργασίας. Οι σχολικοί τροχονόμοι αποζημιώνονται με το ποσό των 176 ευρώ μηνιαίως.
Εκτός από αυτή την απαράδεκτή αποζημίωση, οι σχολικοί τροχονόμοι δεν ασφαλίζονται άρα δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ούτε ένσημα. Αυτοί την στιγμή απασχολούνται ως σχολικοί τροχονόμοι περίπου 2.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα και προσφέρουν μια πολύ σημαντική εργασία αφού φροντίζουν για την ασφάλεια χιλιάδων μαθητών και μαθητριών, σε μια χώρα που τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα είναι καθημερινό φαινόμενο. Οι εργαζόμενοι ως σχολικοί τροχονόμοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και θα πρέπει να αμείβονται ικανοποιητικά και να τους παρέχεται ασφαλιστική κάλυψη.
Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των οχημάτων, η Ελλάδα έχει χειρότερες επιδόσεις σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ. Το ποσοστό των 0.72 νεκρών ανά 10.000 εγγεγραμμένων οχημάτων στην Ελλάδα είναι πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 0.63. Σε αντίθεση με τον μέσο όρο της ΕΕ, η πλειονότητα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα συνέβησαν σε αστικούς δρόμους (50%).
Όλα αυτά τα στοιχεία αποδεικνύουν τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και την σημασία που έχει η ασφαλή προσέλευση των παιδιών στα σχολεία. Η Κυβέρνηση και η Υπουργός Εσωτερικών δεν έδωσε καμία απάντηση και δεν έδειξε διάθεση να επιλύσει τα σημαντικά εργασιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικοί τροχονόμοι.